Training Leadgeneratie voor B2B

Training Leadgeneratie voor B2B

Ontwikkel je leadgeneratievaardigheden en groei je B2B-business.
  • Medal-IconColor 96% beveelt ons aan
  • Check-IconColor 19 jaar ervaring
  • Academy-IconColor +3000 trainees
  • Goal-IconColor Persoonlijke leerdoelen
Inschrijven

Voor wie is de training leadgeneratie voor B2B?

Leadgeneratie en groei zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden voor B2B-bedrijven. Maar hoe vind je die geschikte leads? Of weet je zeker welke middelen of kanalen je inzet om leads te genereren? Dan is deze training perfect voor jou.

Na het volgen van deze training weet je als geen ander hoe je als marketeer geschikte leads genereert. Maar ook als je bijvoorbeeld wel Marketing Qualified Leads genereert, leer je in deze training ook wat moet je dan doen om daar Sales Qualified Leads van te maken. Verder leer je ook welke tools en kanalen je kunt gebruiken voor het genereren van kwalitatieve leads en waar je rekening mee moet houden bij het creëren van content.

Deze training is het best geschikt voor marketeers met enige ervaring, omdat je meerdere digital marketing specialismen zult moeten inzetten. Met name content creatie, marketing automation, SEO, social media en online advertising.

Tip: Wil je deze training volgen met jouw team? Volg deze dan als een Incompany training.

Bekijk Incompany mogelijkheden
Voor wie is de training leadgeneratie voor B2B?

Wat leer je tijdens de leadgeneratie voor B2B training?

In deze training ga je aan de slag met leadgeneratie voor B2B. Je gaan de slag met de volgende onderdelen

In deze training leer je de volledige basis van B2B-leadgeneratie. Je begint met het opbouwen van een sterke waardepropositie, waarin je jouw onderscheidend vermogen bepaalt (BMC), en leert hoe je je doelgroep kunt segmenteren en een buyer persona ontwikkelt. Je krijgt inzicht in het verschil tussen beslissers en beïnvloeders binnen een DMU en hoe je de juiste focus kunt leggen.

Daarnaast verdiep je je in contentcreatie: je leert welke voorwaarden content moet hebben en het verschil tussen korte- en langetermijncampagnes. Vervolgens ontdek je de belangrijkste kanalen voor het vinden van waardevolle leads en hoe je deze kanalen, inclusief account-based marketing, optimaal kunt inzetten.

In het gedeelte over tooling leer je de resultaten van zowel je website als je lopende campagnes te meten en je marketingautomatiseringstool in te richten. Dit omvat zowel korte- als langetermijnstrategieën voor inbound marketing, waarbij je organisaties activeert die op dat moment in de markt zijn en jezelf positioneert als autoriteit door thought leadership-campagnes. Het uiteindelijke doel is om een constante stroom leads te genereren.

Ook ga je dieper in op partnerschappen: hoe je de juiste partners vindt en aan welke voorwaarden ze moeten voldoen. Ten slotte leer je in een cross-functionele omgeving samen te werken met meerdere disciplines, en ontdek je de verschillen tussen Marketing Qualified Leads (MQL) en Sales Qualified Leads (SQL). Uiteindelijk breng je alles samen om van een websitebezoeker een klant te maken.

Personaliseer je leerervaring: Welke training je ook kiest bij de Adwise Academy, jouw leerdoelen staan bij ons centraal. Laat ons weten wat je doelen zijn, zodat we de training optimaal op jou kunnen afstemmen!

*Deze training is ook mee te nemen in een Adwise Academy trainings abonnement.

Bekijk abonnement opties
Wat leer je tijdens de leadgeneratie voor B2B training?

Wat kun je na de leadgeneratie voor B2B training?

Na het volgen van deze training:

  • Weet je hoe je je organisatie moet positioneren in de markt, waarmee je onderscheidend bent t.o.v. je concurrent;
  • Ben je in staat om een constante stroom aan waardevolle leads te genereren op de korte- en lange termijn;
  •  Ben je in staat om je doelgroep in kaart te brengen en onder te verdelen in een DMU;
  • Weet je relevante content te creëeren die aansluit bij de behoefte van een DMU;
  • Weet je over meerdere disciplines in je organisatie heen , samen te werken om leads te genereren;
  • Weet je welke tools je kunt gebruiken in het genereren van leads;
  • Ben je in het bezit van het certificaat 'Leadgeneratie voor B2B'

 

Wat is de studiebelasting?

De studiebelasting is ongeveer één dagdeel (3 uur)

  Schrijf je nu in!

Wat kun je na de leadgeneratie voor B2B training?

Onze Academy trainers

Delen graag kennis vanuit hun expertise.

Tom de Haas
Tom de Haas Learning & Development Manager
Elmer Emanuels
Elmer Emanuels Marketing manager & Trainer Digital Marketing

 

Meld je direct aan!

Of neem contact op voor een vrijblijvend ontwikkeladvies.

Verzeker jezelf van een plek en meld je aan voor de training Leadgeneratie voor B2B via onderstaand formulier.

Of neem contact op
Maikel
Veldhuis
Business Unit
Manager.
Contact person

Kan je niet op deze data?

Heb je interesse in een live training, maar komt een andere datum je beter uit? Neem dan contact op met Maikel via WhatsApp, mail of een telefoontje voor meer informatie en de mogelijkheden. 

 

Is dit niet precies de training die je zoekt?

Bekijk wat ons aanbod Sales trainingen nog meer te bieden heeft!

BEKIJK HET VOLLEDIGE AANBOD SALES TRAININGEN
Sales-vakgebied

Adwise Academy

Kwaliteitswaarborging e-Academy & NRTO keurmerk.