Wat is Conversational Marketing?
Conversational marketing is een klantgerichte strategie die real-time en persoonlijke interacties tussen bedrijven en klanten benadrukt. Dit omvat het gebruik van technologie zoals chatbots, live chat en sociale mediaplatforms zoals WhatsApp, Instagram en Facebook om directe communicatie en vraagbeantwoording mogelijk te maken. De focus ligt op kanalen waar de doelgroep zich veel op bevindt, waardoor je jouw klanten spreekt op een plek waar ze zich fijn voelen. Het levert voordelen op zoals vlotte interacties, supersnelle reactietijden, persoonlijkere gesprekken en het behoud van eerdere gesprekken. Hierdoor krijgen klanten het gevoel dat hun aanwezigheid en vragen echt gewaardeerd worden.
Wil je meer weten over Conversational Marketing?
Wat is het? Waarom is het zo belangrijk? Wat zijn de voordelen? Hoe kan ik het inzetten?
Krijg antwoord op al deze vragen via ons blog: Conversational Marketing: De Essentiële Schakel in Klantbetrokkenheid!
Tip: Wil je deze training volgen met jouw team? Volg deze dan als een Incompany training.