"Wij willen altijd voorop lopen in de nieuwste innovaties, ook in 2024!"

Interview met Business Unit Manager Maikel Veldhuis over de Adwise Academy in 2023 en 2024

Maikel-interview-web-2

  Untitled-3    Mik Bosch            10 januari 2023           7 minuten leestijd


Het afgelopen jaar was voor de Adwise Academy een tijd van uitdagende kansen en innovaties. Business Unit Manager Maikel Veldhuis reflecteert: "2023 was een jaar waarin we geconfronteerd werden met onverwachte uitdagingen, maar ook vele hoogtepunten hebben meegemaakt, zoals het winnen van beste opleider van Nederland 2023 en het leiden van innovatieve ontwikkelingen in onze sector."

In deze blogpost kijken we samen met Maikel terug op de ontwikkelingen voor de Adwise Academy in 2023 en de stappen die de Academy wilt gaan zetten in 2024. 

Terugblik op 2023

 

Erkenning en Innovatie: Nummer 1 Opleider

2023 bracht grote erkenning met zich mee: de Adwise Academy werd uitgeroepen tot 'Nummer 1 Opleider van Nederland 2023' door Emerce. "We waren erg verrast dat we op zo'n korte termijn al zulke mooie prijzen kunnen ontvangen. Deze erkenning prijst natuurlijk de kwaliteit van al onze trainers en bevestigt onze inzet en groei," vertelt Maikel trots.

 

Uitdagingen en Kansen: Het wegvallen van het STAP-Budget

Een van de grootste uitdagingen was het wegvallen van het STAP-budget. Maikel legt uit: "Dit was een tegenslag, vooral omdat het STAP-budget veel kansen bood voor mensen die zich willen ontwikkelen maar daar mogelijk niet de middelen voor hebben. Desondanks hebben we ons snel aangepast om nieuwe kansen te grijpen. We onderzoeken veel mogelijkheden om onze trainingen alsnog toegankelijk te maken voor iedereen. Zo gaan we dit jaar bezig met e-learnings en videotrainingen."

Bij de Adwise Academy zijn we voortdurend in beweging, steeds op zoek naar nieuwe kansen om te grijpen. Onze aandacht richtte zich op het ontwikkelen van meer en gedetailleerdere trainingen, op maat gemaakt voor de individuele en team behoeften. Bovendien hebben we ons ingezet om voorop te blijven lopen in een van de meest significante innovaties in de digitale marketing: AI. Daarnaast is structurele ontwikkeling een van onze missies: "Voor diverse organisaties hebben we, in overleg met hen, individuele ontwikkelplannen per werknemer opgesteld aan de hand van een PPA (Persoonlijke Profiel Analyse). Dit is een aanpak die we in 2024 nog intensiever willen implementeren."

maikel-academy

Evenement Highlight: AI Hackathon

Dit jaar was ons kantoor in Almelo wederom het toneel voor de AI Hackathon. Maikel benadrukt: "De AI Hackathon was ongetwijfeld een van de hoogtepunten van 2023. Dergelijke evenementen onderstrepen de voortrekkersrol van Adwise en de Adwise Academy in de digitale marketingwereld.

Kunstmatige intelligentie speelt al langer een belangrijke rol in ons vakgebied, maar nu zien we een enorme groei. Het is cruciaal dat werkgevers en werknemers bijblijven met deze snelle ontwikkelingen. AI wordt immers steeds belangrijker in elke sector, van het verhogen van creativiteit en effectiviteit tot het automatiseren van processen. De impact van AI is werkelijk grensverleggend." De Academy heeft aanzienlijke aanpassingen doorgevoerd om AI nog dieper te integreren in onze trainingen en marketinguitingen." Meer daarover onder het kopje AI Academy.

 

Lees meer over de AI Hackathon

Maatschappelijke Impact: Samenwerking met TAP

Nieuwe samenwerkingsmogelijkheden dienden zich aan in het begin van 2023. We werden benaderd door het Talent Acceleration Platform (TAP) voor een bijzonder project: het ondersteunen van studenten in kansarme gebieden door middel van een remote digital marketing traineeship. Na zorgvuldige overweging hebben we bij Adwise Academy besloten deze unieke kans te grijpen. Onze expertise in het opleiden van digital marketeers stelt ons in staat om maatschappelijke impact te maken, een kernwaarde van onze organisatie.

64145ea5c0cd0526a851912d_Schermafbeelding 2023-03-17 om 13.33.59-p-1080 (2)-1

 "Dit project geeft ons de kans om getalenteerde studenten te helpen hun potentieel te realiseren en een succesvolle carrière in digital marketing op te bouwen," legt Maikel uit. "We zoeken niet alleen naar opleidingsmogelijkheden, maar ook naar (remote) stageplekken, met de hoop dat deze studenten na hun stage een vaste aanstelling kunnen krijgen. Alle negen studenten uit de vorige groep vonden na hun stage een baan in de sector en we staan op het punt om een nieuwe groep van 20 enthousiaste studenten te verwelkomen."

quote-maikel2

 

Doorontwikkelen en doorgroeien

Uitbreiding Trainingsaanbod: Data Marketing 

Als opleider in de steeds veranderende wereld van digitale marketing, evolueert de Adwise Academy voortdurend om aan de huidige vraag te voldoen. In het afgelopen jaar was er een aanzienlijke toename in de interesse voor data marketing, aangewakkerd door de introductie van Google Analytics 4. Vragen zoals 'Wat brengt deze update?', 'Wat zijn de best practices?', en 'Hoe word ik een expert in data marketing met GA4?' vonden hun antwoord in onze trainingen: GA4 Basis en de GA4 Advanced training. Deze stijgende vraag resulteerde in een uitgebreid aanbod van onze kant. Trainster Loraine Seliger had het bijzonder druk aan het begin van het jaar, terwijl ze de ene na de andere (incompany) training verzorgde om marketeers in verschillende sectoren vertrouwd te maken met deze ge-update service van Google.

 

Uitbreiding Trainingsaanbod: AI

De populariteit van onze training ChatGPT & AI nam ook aanzienlijk toe. Onze AI-expert Wouter van Mierlo toerde door het hele land om inspiratiesessies en workshops te geven bij bedrijven en sprak op diverse evenementen, zoals het Saxion event.

De invloed van AI strekte zich ook uit tot andere trainingsgebieden. Veel van onze trainers pasten hun trainingen aan om de rol van AI-tools in de digitale marketing te bespreken. Bovendien ontwikkelden we trainingen zoals SEO-minded Copywriting met AI en de Recruiters Roadmap, om de essentiële vaardigheden en strategieën voor succesvolle werving te onderwijzen.

"We zijn bij Adwise altijd vooruitstrevend in de markt, waardoor we inzicht hebben in zowel de huidige trends als toekomstige ontwikkelingen. Met deze kennis passen we continu ons aanbod aan en ontwikkelen we trainingen die niet alleen relevant zijn voor het heden, maar ons ook voorbereiden op toekomstige ontwikkelingen," benadrukt Maikel.

wouter-2

 

Nieuwe trainers

Het aanbod vergroten kan natuurlijk niet zonder ook meer trainers in dienst te hebben.
De Academy breidde daarom haar netwerk uit door samen te werken met ervaren trainers door heel Nederland. "We hebben dit jaar meerdere externe trainers aangetrokken, die met hun rijke ervaring ons aanbod hebben versterkt," deelt Maikel.
Zo geven de Digitalheads sinds dit jaar de Masterclass Contentmarketing Strategie en de Masterclass Merkstrategie

 

Incompany & Maatwerk

Als laatste hebben we veel stappen gemaakt op het gebied van Incompany & Maatwerk. De vraag naar structurele ontwikkeling binnen organisaties neemt alsmaar toe. “Van grote organisaties tot kleine. Van bouwbedrijven tot gemeenten. Je ziet dat organisaties meer willen investeren in hun werknemers. Dit groeiende besef van het belang van werknemersontwikkeling weerspiegelt een veranderende mindset in de bedrijfswereld. Organisaties erkennen nu meer dat het investeren in de vaardigheden en kennis van hun personeel direct bijdraagt aan hun succes en veerkracht. We hebben in 2023 dan ook in veel verschillende branches incompany trainingen mogen verzorgen."

In totaal gaven we 40 incompany trainingen op locatie.
Meer weten over ons jaar in cijfers? Bekijk nu de Academy Wrapped - Dit waren de hoogtepunten van ons jaar!

Vooruitblik op 2024

AI Academy: Een stap vooruit

Autoriteit op het gebied van AI

Het jaar 2023 werd binnen de Adwise Academy gekenmerkt door een sterke focus op AI. "Niet alleen hebben we onze interne processen en werkwijzen met AI verbeterd, maar we hebben ook snel gehandeld om nieuwe trainingen te creëren en bestaande trainingen te actualiseren."

Deze inspanningen wierpen hun vruchten af. De training ChatGPT & AI werd de meest populaire training in 2023. Maikel vervolgt: "Onze trainer, Wouter van Mierlo, is een autoriteit op het gebied van AI. Zijn expertise in het uitleggen van de kern van AI en de toepassing ervan in verschillende organisaties is ongeëvenaard. Hij laat zien hoe tools zoals ChatGPT effectief ingezet kunnen worden, en waarom deze tools een essentiële toevoeging zijn aan de dagelijkse werkzaamheden van professionals."

 

De AI Academy voor organisaties

In 2024 blijft de Adwise Academy zich verdiepen in AI. "We hebben al veel mooie bedrijven geïnspireerd met onze AI-sessies. Na deze sessies kwam vaak de vraag naar meer diepgang. Bedrijven willen weten wat de impact van AI op hun organisatie kan zijn en hoe zij hun bedrijfsprocessen met AI konden optimaliseren. Daarom gaan we met deze bedrijven kijken naar het samenstellen van kerngroepen en hen structureel helpen met doorontwikkelen van het implementeren van AI binnen hun organisatie." 

"Dit jaar introduceren we de AI Academy, specifiek gericht op organisaties. Naast de ChatGPT & AI Workshop bieden we nu ook Inspiratiesessies en Discovery sessies aan. Zo kan elke organisatie groeien in hun kennis en gebruik van AI."
Momenteel worden er nieuwe AI-trainingen ontwikkeld, met de verwachting binnenkort de training HeyGen te lanceren.

quote-maikel1

 

De Adwise Academy: jouw ontwikkelpartner in 2024

De Kracht van Voortdurende Ontwikkeling

Bij de Adwise Academy ligt de focus sterk op de voortdurende ontwikkeling van individuen, teams en organisaties. We geloven in het belang van structurele trainingen. "Eén training biedt nieuwe inzichten, maar een reeks trainingen zorgt voor aanhoudende ontwikkeling en groei. Dit stimuleert ook de langdurige betrokkenheid van werknemers bij hun werkgever."

Onze trainers zijn de kern van de Adwise Academy. Zij brengen niet alleen hun expertise over, maar delen ook hun praktijkervaringen, waardoor onze trainingen bijzonder relevant en direct toepasbaar zijn. We richten ons op zowel algemene als persoonlijke leerdoelen, met een derde van elke training specifiek gewijd aan de individuele behoeften van de deelnemers.

Bovendien erkennen we het belang van carrièreontwikkeling. Een gebrek hieraan is vaak een reden voor werknemers om een organisatie te verlaten. Daarom bieden we naast onze innovatieve trainingen ook ontwikkeling van binnenuit aan door middel van in-house agency building. Zo helpen we organisaties een duurzame voorsprong te creëren.

Maikel concludeert: "Ook in 2024 blijft dit onze kracht: als opleider sta je bij ons direct in de praktijk. Het gaat niet alleen om begrip, maar vooral om toepassing. Na een training van de Adwise Academy weet jij hoe je direct jouw nieuwe kennis kan implementeren in jouw vakgebied, ongeacht of het een incompany of een losse training was."

 

Plannen en Ambities voor 2024

2024 ziet er veelbelovend uit voor de Adwise Academy, met helder gedefinieerde doelen en duidelijke focuspunten.

“We trekken de lijn door: In 2024 gaan we nog meer specialisten aantrekken als trainers en ons trainingsaanbod opnieuw uitbreiden. We streven ernaar om ook nog meer studenten op te leiden in kansarme gebieden en een aanzienlijke impact te realiseren in organisaties door middel van AI. Met volle inzet gaan we onze ambities verwezenlijken."

Wij zijn de Adwise Academy, wij zijn jouw partner in ontwikkeling en innovatie!

Maikel-Veldhuis (2)

Wil je meer weten over ons of onze trainingen?

Maikel helpt je graag
.

Business Unit Manager

Stuur een Whatsapp!

Don't miss out!

Ontvang inspiratie, vacatures, updates, events en veel meer direct in je mailbox.

Maikel
Veldhuis
Business Unit
Manager.
Contact person