Opleiding Digital Recruitment

Opleiding Digital Recruitment

Maak kennis met digitale recruitment
  • Medal-IconColor 96% beveelt ons aan
  • Check-IconColor 19 jaar ervaring
  • Digital-IconColor Digitale trainingen
  • Academy-IconColor +3000 trainees
  • Goal-IconColor Persoonlijke leerdoelen
Inschrijven

Voor wie is de opleiding Digital Recruitment?

De strijd op de arbeidsmarkt duurt voort. De kandidaten zijn aan de winnende hand. De toenemende krapte maakt van de arbeidsmarkt een echte kandidatenmarkt. Het bereiken van geschikte mensen is al een opgave; ze overtuigen ronduit een pittige uitdaging. Wil je als recruiter, intercedent, HR-medewerker of marketeer de nieuwste technologieën en methoden inzetten om (toekomstige) medewerkers online nog beter te zoeken, vinden en binden? Of toe aan een switch in jouw loopbaan? Dan is de opleiding Digital Recruitment wat voor jou! Maak jezelf klaar voor een nieuwe stap in je carrière.

Als de trainingen van deze opleiding niet helemaal aansluiten bij jouw ontwikkelbehoefte, dan is het mogelijk om ze te vervangen door een andere training. Neem gerust contact met ons op, zodat we samen de mogelijkheden kunnen bespreken. We willen graag zorgen dat de opleiding optimaal aansluit bij wat jij nodig hebt.

Wat leer je tijdens de Digital Recruitment opleiding?

Tijdens de opleiding krijg je een introductie in de wereld van digital recruitment en ga je dieper in op trends en ontwikkelingen binnen dit vakgebied. Ook start je met het bepalen van je eigen strategie en het schrijven van een ‘employer journey’. De Digital Recruitment opleiding bestaat uit 8 trainingen van 3 uur.

Recruitment Strategie & Candidate Journey

In deze training zet je een eerste stap om een Digital Recruiter te worden. Je leert alle basisprincipes van Digital Recruitment. Deze training bestaat uit verschillende onderdelen: 

  • Kennismaken met digital recruitment;
  • Trends & ontwikkelingen binnen digital recruitment;
  • Ontwikkelen van een digital recruitment strategie;
  • Het bereiken van de juiste doelgroepen;
  • De candidate journey van jouw doelgroepen.

Personaliseer je leerervaring: Welke training je ook kiest bij de Adwise Academy, jouw leerdoelen staan bij ons centraal. Laat ons weten wat je doelen zijn, zodat we de training optimaal op jou kunnen afstemmen!

 

Wat leer je tijdens de digital recruitment opleiding?

Recruitment Strategie: Middelenmix & Business Case

Deze training bestaat uit verschillende onderdelen: 

  • Welke kanalen zijn er;
  • Hoe onderzoek en bepaal je de potentie van kanalen?;
  • Welke kanalen zijn interessant voor jouw doelgroep en doelstellingen);
  • Hoe bepaal je de ideale mix aan kanalen op basis van beschikbaar budget?;
  • Hoe vertaal je de recruitment strategie, kanalenmix en budgetten door naar een passende business case.

Recruitment strategie: Middelenmix & business case

Training Employer Brand Concept
In deze training zet je een stap om als digital recruiter betere concepten en content te maken. Je leert alle basisprincipes van concept & content op het gebied van recruitment.
Deze training bestaat uit verschillende onderdelen:

  • Wat is employer branding?
  • Wat is de ideale relatie tussen het corporate en employer brand?
  • Hoe ontwikkel ik een employer brand concept?
  • Wat is een EVP en hoe pas ik dit toe?
  • De rol van merkarchetypen.
  • De toepassing van het employer brand in elk van de fases in de journey.
  • Zelf aan de slag met de ontwikkeling van een employer brand.

Training & Workshop Employer brand concep

Moderne Vacatureteksten Schrijven deel 1
De verschillende generaties op de arbeidsmarkt vragen om verschillende schrijfstijlen in jouw vacatureteksten. Tijdens dit dagdeel leer je hoe je passende en moderne vacatureteksten schrijft die jouw doelgroep aanspreken.

Copywriting met AI

Natuurlijk komt in de training ook ChatGPT aan bod. Je leert hoe je deze AI-tool inzet om het schrijfproces te verbeteren en krijgt praktische tips en handige prompts aangereikt die je al meteen tijdens de schrijfopdrachten in de training kunt gebruiken. Maar bovenal leer je in de training wat een tekst een góede tekst maakt. Die kennis heb je nodig om de output van ChatGPT te kunnen beoordelen. Het resultaat: sterke vacatureteksten op jouw website, in je nieuwsbrief en/of op je social media-kanalen.

Na deze training beschik je over de volgende vaardigheden:

  • Weet je waarom goede vacatureteksten zo belangrijk zijn;
  • Weet je aan de hand van heel veel voorbeelden wat het verschil is tussen een goede en een slechte vacaturetekst;
  • Weet je hoe je jouw vacatureteksten opstelt en/of verbetert

Moderne vacatureteksten schrijven deel 1

Moderne Vacatureteksten Schrijven deel 2

In de tweede training moderne vacatureteksten schrijven leer je hoe je een intro schrijft op basis van een Job Value Proposition, zodat kandidaten na het intro door willen lezen. Ook leer je veel verschillende schrijftechnieken om je teksten aantrekkelijker en wervender te maken. Een klein voorproefje:

  • Je leert waarom het voor sommige vacatures goed is om op B1-niveau te schrijven (en hoe je dit doet);
  • Je leert kandidaatgericht schrijven;
  • Je ontdekt hoe je een lekker ritme in je zinnen - en dus in je tekst - krijgt;
  • Je oefent met het begrip ‘show, don’t tell’, oftewel: beeldend schrijven;
  • Je ontdekt hoe je holle vaten en clichés ombuigt tot concrete taal - en waarom dit voor een vacaturetekst zo belangrijk is.

Moderne vacatureteksten schrijven deel 2

Google Advertising & Jobboards

In deze training zet je een stap om als digital recruiter te adverteren. Je leert alle basisprincipes over het adverteren gespecialiseerd op Digital Recruitment. Deze training bestaat uit verschillende onderdelen: 

  • Kennismaken met online advertising mogelijkheden.
  • We bespreken verschillende soorten campagnes waaronder display campagnes, Youtube campagnes en hoe je ze effectief inzet.
  • Best practices binnen de verschillende kanalen met de focus op Google Ads.
  • Focus op platforms zoals indeed, LinkedIn Jobs en Google Jobs.
  • Stap-voor-stap doorlopen we het proces van het opzetten van een effectieve campagne.
  • Hoe je AI kan inzetten om efficiënter te werken en de performance te verbeteren.
  • Tijdens de training zal er voldoende ruimte zijn om vragen te stellen over jouw specifieke case.
  • Niet onbelangrijk: Wij geven je de tools en kennis om te beginnen en een solide basis te leggen voor een succesvolle campagne.

Google Ads & Jobboards

Advertising via Social

In deze training zet je een stap om als digital recruiter te adverteren. Je leert alle basisprincipes over het adverteren gespecialiseerd op Digital Recruitment. Deze training bestaat uit verschillende onderdelen: 

  • Introductie: Wat is Social Advertising?
  • Recruitment via Facebook Advertising;
  • Aan de slag! Vacature plaatsen via Facebook;
  • Recruitment via LinkedIn Advertising;
  • Recruitment via Snapchat Advertising.

Advertising via Social

Essentials en Strategieën voor Succesvol Werven
Met onze praktische benadering en actieve opdrachten wordt elke cursist uitgerust met de kennis om een doeltreffend wervingsplan op te stellen en kandidaten op een innovatieve manier te benaderen en te binden.Deze training bestaat uit verschillende onderdelen: 

  • Proactief werven en de vijf fases hiervan:
  • Doelgroepanalyse
  • Wervingsplan opzetten
  • Zoekopdracht uitvoeren (Boolean search strings)
  • Het eerste contact met kandidaat
  • Database opbouwen
  • Tips & tricks voor het gebruik van LinkedIn als recruiter
  • Hoe gebruik je ChatGPT en AI in recruitment
  • Je gaat actief aan de slag met een aantal opdrachten.

Recruiter's Roadmap: Essentials en Strategieën voor Succesvol Werven

Wat kun je na het volgen van de opleiding digital recruitment?

Na het volgen van deze opleiding:
  • Ben je bekend met alle aspecten van Digital Recruitment;
  • Beheers je vaardigheden als digital recruiter om online (toekomstige) medewerkers beter te vinden en binden;
  • Ben je in staat om een digital recruitment strategie te ontwikkelen;
  • Heb je de kennis van het bereiken en aanspreken van de juiste doelgroepen;
  • Heb je Inzicht in het schrijven van effectieve en moderne vacatureteksten;
  • Heb je vaardigheden in het gebruik van AI en ChatGPT voor het verbeteren van het schrijfproces;
  • Heb je kennis van online adverteren, inclusief Google Ads en jobboards;
  • Krijg je ervaring met social advertising voor recruitment doeleinden;
  • Weet je hoe je een wervingsplan moet opstellen en het proactief benaderen van kandidaten;
  • Ben je in bezit van het Digital Recruitment opleiding certificaat.

 

Wat is de studiebelasting?

De studiebelasting is 8 dagdelen van 3 uur. 

Onze Academy Digital recruitment trainers

Delen graag kennis vanuit hun expertise.

Wendy Bolhuis
Wendy Bolhuis Head of Brand & Experience
Tom de Haas
Tom de Haas Learning & Development Manager
Dennis Westerbeek
Dennis Westerbeek Senior Digital Advertising Marketeer
Anouk van Leussen
Anouk van Leussen Copywriter en schrijftrainer
Sonja Issa - van de Haar
Sonja Issa - van de Haar Interim Recruiter & Trainer
Mendel Koornstra
Mendel Koornstra Digital Advertising Marketeer
Zoë Koedam
Zoë Koedam Display & Social Advertising Marketeer

 

Meld je direct aan!

Of neem contact op voor een vrijblijvend ontwikkeladvies.

Verzeker jezelf van een plek en meld je aan voor de opleiding Digital Recruitment via onderstaand formulier.

Contact person

Kan je niet op deze data?

Heb je interesse in een live training, maar komt een andere datum je beter uit? Neem dan contact op met Maikel via WhatsApp, mail of een telefoontje voor meer informatie en de mogelijkheden. 

 

Is dit niet precies de opleiding die je zoekt?

Bekijk welke opleidingen digital marketing wij nog meer te bieden hebben!

Ontdek ons volledige aanbod opleidingen!
Digital recruitment opleiding

Ontdek meer over digital recruitment

Trends en ontwikkelingen die je niet mag missen.

Adwise Academy

Kwaliteitswaarborging e-Academy & NRTO keurmerk.