Opleiding Copywriting
- 96% beveelt ons aan
- 19 jaar ervaring
- +3000 trainees
- Persoonlijke leerdoelen
- 6, 13 en 20 februari 2025 (Almelo en digitaal)
- 10, 17 en 24 april 2025 (Locatie Amsterdam en digitaal)
- 10, 17 en 24 juni 2025 (Almelo en digitaal)
- 09:00 - 12:00 uur
- €895,- ecl. btw (of €300,- p.m.)
Wat leer je tijdens de opleiding Copywriting
In deze opleiding leer je in drie dagdelen de basis van copywriting. Goed om te weten: je volgt de opleiding samen met andere gedreven marketeers, communicatie medewerkers en zzp’ers, je leert met én van elkaar. Ook is de opleiding hands-on en praktisch. Je krijgt tools, inzichten, tips en tricks die je direct in de praktijk kunt toepassen.
Copywriting met AI
Natuurlijk komt in de training ook ChatGPT aan bod. Je leert hoe je deze AI-tool inzet om het schrijfproces te verbeteren en krijgt praktische tips en handige prompts aangereikt die je al meteen tijdens de schrijfopdrachten in de training kunt gebruiken. Maar bovenal leer je in de training wat een tekst een góede tekst maakt. Die kennis heb je nodig om de output van ChatGPT te kunnen beoordelen. Het resultaat: sterke teksten op jouw website, in je nieuwsbrief en/of op je social media-kanalen.
Personaliseer je leerervaring: Welke training je ook kiest bij de Adwise Academy, jouw leerdoelen staan bij ons centraal. Laat ons weten wat je doelen zijn, zodat we de training optimaal op jou kunnen afstemmen!
*Deze training is ook mee te nemen in een Adwise Academy trainings abonnement.
Dagdeel 1: begin bij de basis
“Copy is not written. Copy is assembled”, zei de bekende Amerikaanse copywriter Eugene Schwartz. Daarom begin je in het eerste dagdeel bij de basis - met dat wat je nodig hebt om tot goede copy te komen. Aan de hand van een copywriting framework onderzoek je tot in detail voor wie je eigenlijk schrijft. Want copywriting betekent de juiste woorden gebruiken voor de juiste lezer. Ook krijg je dit dagdeel handige copywriting formats aangereikt. Dit zijn bewezen structuren die je helpen om sneller de juiste woorden in de juiste volgorde te zetten.
Dagdeel 2: wervend schrijven
De tweede training zit boordevol wervende, conversiegerichte schrijftechnieken. Een klein voorproefje:
- Je leert wat twijfelwoorden zijn en waarom je deze beter niet kunt gebruiken;
- Je leert hoe je to the point schrijft;
- Je oefent met ritme, want goed geschreven copy wisselt lange zinnen af met korte(re) zinnen;
- Je oefent met het begrip ‘show, don’t tell’, oftewel: beeldend schrijven;
- Je leert twee handige methodes - de spotlight-methode en de nou en-methode - om lezersgericht te schrijven;
- Je ontdekt hoe je holle vaten en clichés ombuigt tot concrete taal - en waarom dit voor je copy zo belangrijk is;
- Je leert spelen met positieve en negatieve taal.
Dagdeel 3: de puntjes op de ‘i’
Dit laatste dagdeel bevat de kop, de staart en alles ertussenin. Een klein voorproefje:
- Je leert hoe je (met hulp van slimme formules en frontloading) verleidelijke titels schrijft;
- Je leert twee nieuwe technieken om de lezer dóór te laten lezen: de short starter-techniek en de bucket brigade-techniek;
- Je ontdekt de spelregels voor bijvoorbeeld tussenkoppen en opsommingen;
- Je oefent met het schrijven van call-to-actions;
- Je leert alles over microcopy: de klein(st)e details waarmee je het verschil kunt maken.
Wat kun je na de opleiding Copywriting?
Na het volgen van deze opleiding:
- Schrijf je teksten die wél iets opleveren, namelijk leads, klanten en omzet;
- Ervaar je meer plezier, gemak en flow bij het schrijven, zodat het je minder tijd en energie kost;
- Heb je meer inspiratie om social media-posts en andere copy te schrijven;
- Zet je vol zelfvertrouwen nieuwe teksten online - iedere keer weer;
- Ben je nóg meer van waarde voor jouw team of organisatie, omdat je met de copy die je schrijft resultaat boekt;
- Na afloop ontvang je een certificaat Copywriting.
Wat is de studiebelasting?
Deze opleiding bestaat uit drie dagdelen training. Na ieder dagdeel heb je de mogelijkheid om een huiswerkopdracht in te leveren, waar je dan voor de volgende training uitgebreide en persoonlijke feedback op krijgt. Hierdoor bereik je veel in een korte tijd.
Meld je direct aan!
Of neem contact op voor een vrijblijvend ontwikkeladvies.
Verzeker jezelf van een plek en meld je aan voor de opleiding Copywriting via onderstaand formulier.
Veldhuis Business Unit
Manager.
Kan je niet op deze data?
Heb je interesse in een live training, maar komt een andere datum je beter uit? Neem dan contact op met Maikel via WhatsApp, mail of een telefoontje voor meer informatie en de mogelijkheden.
Is dit niet precies de training die je zoekt?
Bekijk wat ons aanbod Copywriting trainingen nog meer te bieden heeft!