Josee Poth, marketingmanager bij Facilitor, een business unit van Aareon, volgde sinds 2019 diverse trainingen op het gebied van digital marketing bij Adwise Academy. Het afgelopen jaar nam zij ook deel aan de Continuous Learning Program (CLP) van de opleider uit Almelo. “Het programma is een mooie manier om continu bij te blijven in de wereld van online marketing.”
Josee werkt sinds mei 2018 binnen de afdeling Sales & Marketing bij softwarebedrijf Facilitor in Enschede. Facilitor is onderdeel van Aareon en is actief in de wereld van facility management, service management, inkoop en gebouwenbeheer. “Het is mijn taak om met professionele communicatie ervoor te zorgen dat steeds meer mensen Facilitor kennen. Daarbij groeit de rol van online marketing. Ik zorg dat we actuele en aansprekende content delen op de website en op social media. Goede zichtbaarheid en vindbaarheid staat voorop.”
Omdat het vakgebied razendsnel verandert volgde zij de afgelopen jaren diverse trainingen bij Adwise Academy op het gebied van online marketing. Dat begon met de training Digital Marketing Basis en het jaar erop koos ze voor de Advanced-training, richting SEA. “Maar omdat ik continu bij wilde blijven met de laatste trends en ontwikkelingen koos ik begin dit jaar voor het Continuous Learning Program van Adwise Academy. Iedere keer staat er weer een ander relevant thema op de lesdag centraal, of je neemt een kijkje in de keuken van een inspirerend en toonaangevend bedrijf, zoals Google of Bol.com. Bovendien kan je sparren met trainers die uitblinken in hun eigen vakgebied bij Adwise en vakgenoten die actief zijn op het gebied van online marketing bij diverse werkgevers. Zo brengen we elkaar naar een hoger niveau”, vertelt Josee.
‘Door de trainingen ben ik een betere gesprekspartner geworden en genereren we meer vraag uit de markt’
Josee Poth over het Continuous Learning Program
Meer vraag
Haar deelname aan het CLP heeft ze zelf aangekaart bij haar werkgever, die daar uiteraard voor openstond. “Ze ondersteunen mij daar volledig in. Zeker nu de resultaten zichtbaar worden. Ik begreep de basis al, maar nu begrijp ik ook de achterliggende technieken en mechanismes, waardoor ik een betere gesprekspartner ben voor partijen waar ik mee samenwerk als het gaat om online marketing. Daarnaast is onze zichtbaarheid, mede door online marketing, de afgelopen jaren sterk toegenomen. Hierdoor krijgen we meer aanvragen om contact op te nemen met potentiële klanten. Al met al genereren we dus aantoonbaar meer vraag uit de markt.”
Bij het CLP kan je afhankelijk van je opleidingsbehoefte en budget kiezen voor elke maand een opleidingsdag, of 6 keer per jaar, of ieder kwartaal. Josee koos in overleg met haar werkgever voor 4 sessies per jaar. “Ik wilde in ieder geval de bedrijfsbezoeken doen. Het was heerlijk om na die coronatijd weer eens fysiek op bezoek te gaan met een groep en dan ook nog eens meteen bij Google. Wat een inspirerende omgeving! Het bezoek aan Bol.com vond ik inhoudelijk heel interessant, ondanks dat ik mij niet bezighoud met e-commerce.” Daarnaast koos zij voor een opleidingsdag rondom het thema contentmarketing, waarbij er werd gewerkt aan moodboards en archetypes en tot slot voor het thema Social Media & Social Advertising.
Aanrader
Zij vindt het CLP een aanrader voor online marketeers die zich willen blijven ontwikkelen en die behoefte hebben aan sparren met vakgenoten. “Er is naast de theorie ook veel aandacht voor het opdoen van praktische vaardigheden. Er wordt gewerkt met inspirerende klantcases en er is veel ruimte om vragen te stellen. De trainers van Adwise Academy zijn altijd bereid om je te adviseren of iets nog eens uit te leggen. Laatst had ik een jaar nadat ik een training had gevolgd nog een vraag en ik kreeg keurig antwoord. Je merkt dat ze je echt verder willen helpen.”
Josee heeft tijdens de coronatijd gemerkt dat ze klassikaal leren veel prettiger vindt dan online trainingen volgen. “Als je continu naar zo’n scherm zit te staren bevordert dat niet je alertheid, laat staan de interactie. En je mist de heerlijke lunch met alle cursisten die ze bij Adwise serveren.” Josee wil zich de komende tijd nog meer bezighouden met revenue-marketing. Haar functie verandert continu en dat vindt zij juist het leuke aan haar werk. “Geef mij maar dynamiek. Ik blijf mezelf graag ontwikkelen.”