Merle Baake verzorgt de themadag Persoonlijke Ontwikkeling van het Continuous Learning Program (CLP) van Adwise Academy. Volgens haar is het zaak dat online marketing professionals en managers zich niet alleen ontwikkelen in hun vakgebied, maar ook leren het beste uit zichzelf te halen. “Laat je niet leven door de waan van de dag en zet jezelf op één.”
Merle begon in 2019 als trainee bij Adwise en ging daarna aan de slag in team Data. Omdat ze het contact met klanten en partners miste, ging ze daarna als Performance Manager aan de slag bij het digital agency uit Almelo. Ook gaf ze trainingen bij Adwise Academy aan haar collega’s en klanten van Adwise. Op dat moment vooral nog over online marketing en data, maar ze merkte al snel dat de psychologische factor binnen de marketing – wat is het gedrag van mensen? – haar nog meer aansprak. “Tijdens het maken van mijn studiekeuze twijfelde ik al tussen Marketing en Psychologie. Uiteindelijk koos ik voor Bedrijfskunde, gevolgd door een Master Marketing Management & Intelligence aan de Rijksuniversiteit Groningen, maar psychologie is altijd blijven trekken.”
Omdat ze in haar privéleven nogal wat te verstouwen kreeg, en de werkdruk in de online marketing hoog is door de snel veranderende markt en de steeds weer nieuwe technologische ontwikkelingen, besloot ze op de rem te trappen. “Ik kreeg daar alle ruimte voor bij Adwise en kreeg daarbij ook een coach toegewezen. Door het contact met die coach merkte ik weer hoe interessant ik het vakgebied van training en coaching vond en dat ik daar energie van kreeg”, vertelt Merle. In de weekenden volgde zij trainingen Neuro Linguïstisch Programmeren (NLP) en al snel bedacht ze zich dat ze zelf ook graag trainingen wilde gaan geven. Ze liet zich omscholen als trainster.