Janneke de Wilde is marketeer bij Emergo Prefab in Almelo. Dit bedrijf levert totaaloplossingen voor de gebouwschil, zoals pefab daken, wanden, dakkapellen en woonmodules en biedt een compleet prefab modulair woningconcept. Aanvullend op de bouwoplossingen levert het bedrijf ook duurzame energieoplossingen zoals het prefab energiedak Navitect II. “We zijn vooruitstrevend en innovatief en als het gaat om onze online marketing willen we dat zijn én blijven. Daarom zullen we onszelf altijd moeten blijven ontwikkelen.” Om die reden haakte Janneke aan bij het Continuous Learning Program (CLP) van Adwise Academy.
Janneke (32) studeerde Technisch Commerciële Textielkunde, een studie die zich richt op managementfuncties in de textiel- en kledingbranche. Marketing was één van de aspecten die ook aan bod kwam tijdens de opleiding en gaandeweg ontdekte ze dat ze dat vakgebied toch wel heel leuk en interessant vond. Ze deed een specialisatie in marketing en studeerde af bij een online marketingbureau in Hardenberg. Ze werkte onder meer als marketeer bij een tussenpersoon in verzekeringen en een arbodienst en kwam begin 2022 terecht bij Emergo Prefab.
“Emergo is een echt maakbedrijf en levert van oudsher complete prefab dakoplossingen. Die worden in de fabriek in elkaar gezet en daarna vervoerd naar de bouwplaats waar ze gemonteerd worden. Daarnaast heeft Emergo Premodu een modulair woonconcept ontwikkeld waarbij een complete woning kan worden neergezet in slechts vijf dagen tijd, zodra de fundering eenmaal staat.” Het bedrijf ontwikkelde verder een innovatief concept waarbij zonnepanelen volledig geïntegreerd zijn in prefab-daken en op dit moment is er een product in ontwikkeling dat warmte opwerkt in daken.